Bejelentkezés \ Regisztráció
Időpontfoglalás

GYIK

GYIK

1. Mit tegyek, ha dolgozni szeretnék?

Regisztrálj hozzánk, nézz körül aktuális állásajánlataink között, és amelyik szimpatikus, ott kattints az Érdeklődöm vagy a Hívjatok fel/Kérdésem van gombra. Megadott elérhetőséged valamelyikén felvesszük Veled a kapcsolatot.

2. Hány évesnek kell lennem, hogy dolgozhassak nálatok?

Diákmunkát csak 16 év felettiek végezhetnek, 16-18 év között szülői beleegyezéssel (itt a szüleidnek kell írni egy pár soros szöveget, miszerint tudnak róla és engedélyezik, hogy az iskolaszövetkezet tagja légy, és dolgozz). Munkáink jellegéből adódóan azonban elsősorban 18 év felettieket foglalkoztatunk. Ettől a kortól szülői beleegyezés sem szükséges.

3. Passzív féléves egyetemista/főiskolás vagyok. Jelent ez problémát?

Nem probléma, egy 25. életévét be nem töltött diák passzív nappali tagozatos hallgatóként is vállalhat iskolaszövetkezeten keresztül diákmunkát.

4. Milyen foglalkoztatási formát alkalmaz az Iskolaszövetkezet?

Az Iskolaszövetkezet megbízási jogviszonyban foglalkoztatja a Szövetkezeti tagokat a 2006. évi X. törvénybeli, és a Szövetkezet Alapszabályában foglalt különös rendelkezések, továbbá a 2013. évi V. törvény (Ptk.) megbízásra vonatkozó szabályai szerint. Munkába lépés előtt Keretszerződés kötésére van szükség, amely határozott időre szól a nappali tagozatos hallgatói jogviszony vagy a diákigazolvány érvényességének lejártáig. Az Iskolaszövetkezet és az Iskolaszövetkezeti tag egyedi megállapodásban rögzítik a partnernél történő munkavégzés paramétereit, mint munkavégzés helyét, a munkakört és a munka elvégzéséért járó díjazást.

5. Hogyan tudok regisztrálni?

Az oldal fejlécében található regisztráció gombra kattintva. A személyes adataid megadása után kapsz egy aktiváló e-mailt (figyeld a spam listát is, elképzelhető, hogy a levél oda kerül). Az e-mailben kapott linkre kattintva tudod aktiválni felhasználói fiókodat, amely elvégzése után elkezdheted kitölteni az önéletrajz menüpontot. Ha valamiért nem sikerülne a regisztrációd, kattints a Hívjatok fel/Kérdésem van gombra és segítünk!

6. Miért regisztráljak?

Ha regisztrálsz hozzánk, akkor az elsők között kapod meg aktuális munkaajánlatainkat, illetve ha kitöltöd adatlapod, személyre szabott állásokat tudunk küldeni neked, ráadásul részt tudsz venni folyamatos nyereményjátékainkban is!

7. A regisztrációm sikertelen! Miért kaptam ezt a hibaüzenetet?

Elképzelhető, hogy már regisztráltál (egy adószámmal csak egyszer lehet regisztrálni). Ha emlékszel az e-mail címre, amivel regisztráltál hozzánk, kérj jelszóemlékeztetőt. Ha elakadnál, kattints a Hívjatok fel/Kérdésem van gombra, és segítünk!

8. Mindenképpen regisztrált tagnak kell lennem ahhoz, hogy munkát vállalhassak?

Igen.

9. Ha regisztrálok a honlapon, akkor automatikusan taggá válok?

Nem. A belépési nyilatkozat kitöltésével válsz taggá, amelyet személyesen, helyi irodáinkban tudsz aláírni. Ezt követően kezdhetsz el dolgozni partnerünknél. A honlapot állások után böngészni, vagy jelentkezni egy adott állásra már regisztrációval is tudsz! Taggá a munkába állás idején érdemes válnod.

10. Válhatok taggá anélkül is, hogy regisztráltam volna a honlapon?

Nem. Csak akkor tudsz taggá válni, ha előtte regisztráltál a honlapon és minden szükséges adatot megadtál.

11. Mi a különbség a honlapon való regisztrálás és a beiratkozás (taggá válás) között?

A honlapon történő regisztrálással csak azt jelzed, hogy érdekelnek az egyes állásajánlatok. A taggá váláshoz személyesen kell ellátogatnod hozzánk és aláírni a belépési nyilatkozatot, miután valamelyik pozícióra felvételt nyertél. Érdeklődéshez tehát elég regisztrálni, munkába álláshoz lesz szükség a tagságra.

12. Mire lesz szükségem a belépési papírok kitöltésekor?

  • Diákigazolvány szám (jobb felső sarokban található szám)
  • Lakcímkártya (az állandó lakcímedet kell beírnod, nem a tartózkodási helyedet)
  • TAJ szám
  • Adóazonosító jel
  • Személyi igazolvány szám
  • Bankszámlaszám
  • Aktív vagy passzív (utóbbi csak 25. életév betöltése előtt lehetséges) nappali tagozatos hallgatói jogviszony igazolás (eredeti) VAGY adott félévre/évre érvényes matricával ellátott diákigazolvány, vagy az oktatási intézmény által kiállított ideiglenes diákigazolványt helyettesítő igazolás

13. Kell-e fizetnem a tagságért?

A tagsági díj az egész tagság idejére 1000 Ft, amit az első jövedelmedből vonunk le, így nem kell fizetned a beiratkozás alkalmával. A kilépéskor ezt az összeget visszautaljuk Neked.

14. Hogyan történik a tagság meghosszabbítása?

A tagsági viszony fenntartása érdekében tanulói jogviszonyodat folyamatosan igazolnod kell. A tagságot minden félév kezdetétől számított 15 napon belül új iskolalátogatási igazolással kell meghosszabbítani. Ha ezt két egymást követő félév során elmulasztod, tagsági viszonyod automatikusan megszűnik.
  • Az iskolalátogatási igazolás, helyettesíthető érvényes matricával ellátott nappalis diákigazolvány bemutatásával is, így a diploma megszerzése után is tudunk foglalkoztatni a matrica érvényességének lejártáig.
  • Tavaszi félévre kiadott matrica érvényessége: április 1-től október 31-ig tart. Őszi félévre kiadott matrica érvényessége: november 1-től március 31-ig tart.
  • Tavaszi félévre kiadott iskolalátogatási igazolás érvényessége: február 1-től június 30-ig tart. Őszi félévre kiadott iskolalátogatási igazolás érvényessége: szeptember 1-től január 31-ig tart. A nyarat külön kell igazolni (ezért célszerű a diákigazolvány).

15. Akkor is lehetek tag, ha nem vagyok magyar állampolgár?

Igen, lehetsz tag, viszont ehhez magyar oktatási intézményben kell tanulnod, valamint rendelkezned kell magyar adóazonosítóval, amit a helyi NAV irodában kérhetsz.

16. Hogyan tudok időpontot foglalni és miért szükséges ez?

A fejlécben található időpontfoglalás gombra kattintva tudsz időpontot foglalni. Ez azért fontos, hogy elő tudjuk készíteni a papírjaidat, ezzel gyorsítva az ügyintézést. Valamint így elkerülheted a sorbanállást is: azt, aki nem foglal időpontot, csak abban az esetben tudjuk fogadni, ha éppen van szabad hely.

17. Miért csak online lehet jelentkezni a munkákra? Miért nem jó, ha bemegyek az irodába és ott jelentkezem?

Nem szükséges ellátogatnod hozzánk, otthonról, gyorsan és kényelmesen tudsz jelentkezni az egyes állasajánlatokra, és HR-es kollégáink egy napon belül felveszik veled a kapcsolatot. Amennyiben ez nem történik meg, írj a hr@schonherz.hu e-mail címre.

18. Miért töltsem ki az oldalon az önéletrajz formot?

A sikeres jelentkezéshez mindenképpen szükséged lesz egy jól kitöltött önéletrajzra. Ebben HR-es kollégáink is segíteni fognak, de minél több mindent írsz be, annál gyorsabban fogunk tudni számodra megfelelő munkát találni. Önéletrajzod alapján mi magunk is megkeresünk, ha hozzád passzoló állásajánlatot tudunk kínálni.

19. Hogyan kell kitölteni a Szakmai tapasztalatok részt?

Ide minden korábbi diákmunkádat, munka során szerzett tapasztalatodat be tudod írni. Érdemes minél több mindent felsorolni, HR-es kollégáink segíteni fognak eldönteni, mely információk szükségesek az általad megpályázott álláshoz.

20. Hogyan kell kitölteni a Referencia munka részt?

Ide minden olyan plusz tevékenységet felsorolhatsz, amit szabadidődben végzel. Legyen ez valamilyen szakmai kör, online kurzus vagy önkéntes munka. Beírhatod referencia munkaként egy-egy jól sikerült házifeladatodat, ami jelképezi a tudásod (pl: programozás terén, kreatív szövegírás terén stb.) és szívesen megmutatnád a leendő főnöködnek.

21. Van egy külföldi barátom, aki jelenleg Magyarországon él és szeretne itt dolgozni. Van lehetőség angol nyelvű munkavégzésre is?

Amennyiben alapszinten beszél magyarul, igen. Csekkold állásajánlatainkat, több olyan munkánk is van, amely betöltéséhez idegen nyelvtudással rendelkező diákot keresnek. Ha nem találsz ilyet, keress minket e-mailben a hr@schonherz.hu címen, FB-on vagy telefonon

22. Jelentkeztem egy munkára, de még senki nem keresett meg. Mit tegyek?

HR-es kollégáink a jelentkezést követő egy munkanapon belül fel fognak keresni, de a munka jellegétől függően ez több időbe is telhet. Előfordulhat, hogy partnercégeink reagálnak kicsit lassabban, ezért a türelmedet kérjük. Ha úgy érzed, már így is túl sok idő telt el a jelentkezés óta, érdeklődj telefonon vagy e-mailben a hr@schonherz.hu címen.

23. Mi alapján történik a munkára való kiválasztás?

Első körben egy telefonos beszélgetés során felmérjük szakmai tapasztalataidat és jelenlegi tudásodat. Amennyiben az önéletrajzod megfelelően ki van töltve (ebben is segítünk!) és illeszkedik a megpályázott pozícióhoz, akkor továbbítjuk partnerünk felé. Innentől kezdve már partnerünk dönt. Ez megtörténhet pár nap alatt, de alkalmanként hosszabb időbe, akár 2-3 hétbe is telhet. Ha sürgősen szeretnél munkába állni, érdemes több pozíciót is megpályázni. A jelentkezésedet követően mi is testreszabott ajánlatokat kínálunk neked e-mailben és telefonon, a gyorsabb elhelyezkedés érdekében. Legfrissebb munkáinkat mindig megtalálod a honlapunkon és Facebook oldalunkon.

24. Mikor van szükségem tesztírásra?

Amikor szeretnél egyetem/főiskola mellett dolgozni, vagy csak szeretnéd megnézni, hol tart a tudásod a munkaerőpiacon.

25. Milyen teszteket írhatok nálatok?

C, C++, C#, ASP.NET, JAVA, JavaScript, PHP, SQL

26. Mit tegyek, ha gyengébben sikerült a tesztem?

Képezd magad otthon egy kicsit vagy gyakorolj az online elérhető kurzusokon, majd írd újra. A kurzusokon szerzett tudást az önéletrajzodban is felhasználhatod majd.

27. Mennyi időt vesz igénybe a tesztírás?

Általában 90 percet vesz igénybe a tesztírás, utána pedig 15-20 perces beszélgetés következik egyik HR-es kollégánkkal, akitől akár önéletrajz írására vagy egy állásinterjún történő kommunikációval kapcsolatosan is segítséget kaphatsz.

28. Mit vigyek magammal tesztírásra?

Csak magadat :)

29. Összejött a munka, hétfőn kezdek. Van még valami?

Mielőtt elkezdesz dolgozni, fontos, hogy elintézd a munkaügyi adminisztrációt. Ehhez személyesen kell eljönnöd hozzánk, helyi irodáinkba. Erre azért van szükség, mert a jelentkezéseddel nem válsz automatikusan taggá. A tagság viszont csak akkor szükséges, ha már kiválasztottak a munkára, egyeztettél ezzel kapcsolatban munkatársainkkal, ismered a pontos részleteket, tudod, mikor állsz munkába. A belépéshez néhány papírt alá kell majd írnod és magaddal kell hoznod irataidat (diákigazolvány, személyi igazolvány, lakcímkártya és adókártya)

30. Elvállaltam egy munkát, de nem tudok elmenni. Mi a teendő?

Vedd fel a kapcsolatot az ügyfélkapcsolati menedzsereddel. Ha bizonytalan vagy benne, hogy ki az, írj az ugyfelszolgalat@schonherz.hu e-mail címre. A korrektség jegyében kérünk, legalább 3 nappal előtte jelezd a lemondást. Előző nap csak nagyon indokolt esetben (pl. váratlan betegség) mondhatod le, és akkor is mindenképpen jelezned kell.

31. Ki az ügyfélkapcsolati menedzser és miben tud segíteni nekem?

Ő az, aki a munkába állást követően a Schönherz Iskolaszövetkezet oldaláról a kapcsolattartód lesz, és ő tartja a kapcsolatot a céggel is, ahová bedolgozol. Bármilyen munkával kapcsolatos kérdéssel, észrevétellel vagy problémával fordulhatsz hozzá. Ha nem vagy benne biztos, hogy ki az ügyfélkapcsolati menedzsered akkor érdeklődj az ugyfelszolgalat@schonherz.hu e-mail címen.

32. Hogyan működik a jelenléti ív, kitől kapom és kinek kell visszaadnom?

A jelenléti ívet az esetek nagy részében online tudod kitölteni, de előfordul, hogy az ügyfélkapcsolati menedzsered vagy a munkáltatód küldi el e-mailben, vagy ügyfélszolgálatunkon kapsz egy nyomtatott példányt. Ezt folyamatosan vezetned kell, mivel ez alapján kapod majd a fizetésedet. A tárgyhót követő első munkanapon kell visszajuttatnod személyesen vagy e-mailben az ügyfélkapcsolati menedzserednek.

33. Szakmai gyakorlatomat tudom-e rajtatok keresztül teljesíteni?

Igen. Az új törvények értelmében a szakmai diákmunkát a legtöbb felsőoktatási intézmény elismeri szakmai gyakorlatként. A folyamatot így érdemes elindítani: jelezd ügyfélkapcsolati menedzserednek, hogy szakmai gyakorlatot szeretnél teljesíteni, egyeztesd vele a részleteket, és küldd el neki a gyakorlat igazolásához szükséges dokumentumokat személyes és tanulmányi adataiddal kitöltve.

34. Mit tegyek, ha fel szeretnék mondani?

Szándékodat minél hamarabb jelezd személyesen és írásban is Partnerünknél - ahol a munkát végzed - a közvetlen felettesednek, az Iskolaszövetkezetnél pedig az ügyfélkapcsolati menedzsernek. Érdemes a lehető legkorrektebb módon kezelned a felmondást és megtartani a jó viszonyt, hiszen egy jó referencialevél hasznos lehet a munkakeresés során, és mert sohasem tudhatod…

35. A feltüntetett órabérek bruttó vagy nettó órabért takarnak?

Az álláshirdetéseknél minden esetben bruttó órabérek kerülnek kiírásra.

36. Hogyan számoljátok a fizetésemet?

Folyamatosan vezetned kell a jelenléti ívet, amit az esetek nagy részében online tudsz kitölteni, de előfordulhat, hogy az ügyfélkapcsolati menedzsered vagy a munkáltatód küldi el e-mailben, vagy ügyfélszolgálatunkon kapsz egy nyomtatott példányt. Ezt a tárgyhót követő első munkanapon el kell juttatnod személyesen vagy e-mailben az ügyfélkapcsolati menedzsernek. (Ha több diák dolgozik egy cégnél, előfordul, hogy a cég egyben küldi mindenkiét, és nem Neked kell gondoskodnod róla.) A bérszámfejtés a jelenléti ívben leigazolt órák alapján történik.

37. Mennyivel lesz kevesebb a nettó órabérem, mint a bruttó?

A törvényben előírt 15% SZJA kerül levonásra a béredből.

38. Mikor kapok fizetést egy munka után?

Ha minden papírod rendben van, a munkába állást követő hónap 10-én már lesheted is a bankszámlád (kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy mindenki időben megkapja a fizetését). Ha pedig 10-e hétvégére esik, az azt megelőző utolsó munkanapon fogunk utalni. Ha nem érkezik meg a fizetésed, nagy valószínűséggel valami hiba van a rendszerben (pl. hiányzik valamelyik papírod). Ilyen esetben kérünk, vedd fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal (ugyfelszolgalat@schonherz.hu), hogy mielőbb orvosolhassuk a problémát.

39. Ki csinálja az adóbevallásom?

Önadózóként az adóbevallást mindenkinek saját magának kell elkészítenie. Az adóhatóság által az Iskolaszövetkezetre hárított feladatoknak természetesen eleget teszünk, de egyedi kéréseket sajnos nem tudunk teljesíteni.

40. Hogyan tudok kilépni a szövetkezetből?

Jelezd helyi ügyfélszolgálatunknak előre e-mailben vagy telefonon kilépési szándékodat, majd gyere be hozzánk személyesen, és töltsd ki a szükséges papírokat, mi pedig visszautaljuk a tagsági díjadat. Kilépned akkor kell, ha megszűnt a jogviszonyod és nem is tervezed, hogy folytatod a tanulmányaidat (tagságod automatikusan megszűnik abban az esetben, ha 2 félévig nem történik jogviszonyigazolás).

41. Nem kérek több hírlevelet! Kinek szóljak?

Azért kapsz hírlevelet, mert a profilodon beállítottad ezt a funkciót, mi pedig figyelünk arra, hogy csak a számodra releváns infókat, állásajánlatokat küldjük neked, maximum havonta kétszer. Hírleveleinkből nyereményjátékainkról, programjainkról is értesülhetsz. Ha ennek ellenére nem szeretnél több hírlevelet kapni, vagy szeretnéd módosítani, milyen típusú munkákról kapj értesítést, a schonherz.hu honlapon a profilodra belépve, a személyes adatok menüpontban tudod ezeket megváltoztatni. Ha nem tudsz belépni vagy elakadnál, írj a hr@schonherz.hu-ra.

42. Mit tegyek, ha nincs otthon internetem?

Irodáinkban ingyenesen biztosítjuk, hogy megnézhesd munkáinkat és ott akár jelentkezhetsz is rájuk. Aktuális munkáinkról telefonon is felvilágosítást adunk, de jelentkezni csak online lehet.