Bejelentkezés
Időpontfoglalás

G.Y.I.K.

G.Y.I.K.

1. Mit tegyek, ha dolgozni szeretnék?

Nézz körül aktuális állásajánlataink között, és amelyik szimpatikus, ott kattints az Érdeklődöm gombra. Itt mindössze néhány adatot kell megadnod és mi felvesszük Veled a kapcsolatot.

2. Hány évesnek kell lennem, hogy dolgozhassak nálatok?

Diákmunkát csak 16 év felettiek végezhetnek szülői beleegyezéssel (itt a szüleidnek kell írni egy pár soros szöveget, miszerint tudnak róla és engedélyezik, hogy az iskolaszövetkezet tagja légy, és dolgozz). Munkáink jellegéből adódóan azonban elsősorban 18 év felettieket foglalkoztatunk. Ettől a kortól szülői beleegyezés sem szükséges.

3. Egyetemista/főiskolás vagyok, de jelenleg passzív féléven vagyok. Jelent ez problémát?

Nem probléma, egy 25. életévét be nem töltött diák passzív nappali tagozatos hallgatóként is vállalhat iskolaszövetkezeten keresztül diákmunkát.

4. Hogyan tudok regisztrálni?

Az oldal fejlécében található regisztráció gombra kattintva. A személyes adataid megadása után kapsz egy aktivációs e-mailt (figyeld a spam listát is, elképzelhető, hogy a levél oda kerül). Az e-mailben kapott linkre kattintva meg tudod adni a jelszavadat, ezután tudod az önéletrajz menüpontot kitölteni.

5. Miért regisztráljak?

A regisztrációval az adataid bekerülnek a rendszerünkbe, így ha találsz munkát, könnyebbé válik az adminisztráció, ha pedig nem, akkor viszont mi tudunk Téged megkeresni számodra releváns ajánlatokkal.

6. A regisztrációm sikertelen! Miért kaptam ezt a hibaüzenetet?

Valószínűleg már regisztráltál (egy adószámmal csak egyszer lehet regisztrálni). Ha emlékszel az e-mail címre, amivel regisztráltál hozzánk, kérj jelszóemlékeztetőt. Ha nem emlékszel rá, vagy nem jelenik meg a jelszóemlékeztető funkció, írj a hr@schonherz.hu-ra vagy vedd fel a kapcsolatot a helyi ügyfélszolgálatunkkal.

7. Mindenképpen regisztrált tagnak kell lennem ahhoz, hogy munkát vállalhassak?

Igen.

8. Ha regisztrálok a honlapon, akkor automatikusan taggá válok?

Nem. A belépési nyilatkozat kitöltésével válsz taggá, amelyet személyesen, helyi irodánkban tudsz aláírni. Ezt követően vállalhatsz munkát.

9. Válhatok taggá anélkül is, hogy regisztráltam volna a honlapon?

Nem. Csak akkor tudsz taggá válni, ha előtte regisztráltál a honlapon és minden szükséges adatot megadtál.

10. Mi a különbség a honlapon való regisztrálás és a beiratkozás (taggá válás) között?

A holnapon való regisztrálással csak az adataidat adod meg nekünk és jelzed, hogy érdekelnek egyes állásajánlatok. A taggá váláshoz személyesen kell ellátogatnod hozzánk és aláírni a belépési nyilatkozatot. Érdeklődéshez tehát elég regisztrálni, munkába álláshoz viszont tagság is szükséges.

11. Mire lesz szükségem a belépési papírok kitöltésekor?

  • Diákigazolvány szám (jobb felső sarokban található szám)
  • Lakcímkártya (az állandó lakcímedet kell beírnod, nem a tartózkodási helyedet)
  • TAJ szám
  • Adóazonosító jel
  • Személyi igazolvány szám
  • Bankszámlaszám
  • Aktív vagy passzív (utóbbi csak 25. életév betöltése előtt lehetséges) nappali tagozatos hallgatói jogviszony igazolás (eredeti) VAGY adott félévre/évre érvényes matricával ellátott diákigazolvány, vagy az oktatási intézmény által kiállított ideiglenes diákigazolványt helyettesítő igazolás

12. Kell-e fizetnem a tagságért?

A tagsági díj az egész tagság idejére 1000 Ft, amit az első jövedelmedből vonunk le, így nem kell fizetned a beiratkozás alkalmával. A kilépéskor ezt az összeget visszautaljuk Neked.

13. Hogyan történik a tagság meghosszabbítása?

A tagsági viszony fenntartása érdekében tanulói jogviszonyodat folyamatosan igazolnod kell. A tagságot minden félév kezdetétől számított 15 napon belül új iskolalátogatási igazolással kell meghosszabbítani. Ha ezt két egymást követő félév során elmulasztod, tagsági viszonyod automatikusan megszűnik.
  • Az iskolalátogatási igazolás, helyettesíthető érvényes matricával ellátott nappalis diákigazolvány bemutatásával is , így a diploma megszerzése után is tudunk foglalkoztatni a matrica érvényességének lejártáig.
  • Tavaszi félévre kiadott matrica érvényessége: április 1-től október 31-ig tart. Őszi félévre kiadott matrica érvényessége: november 1-től március 31-ig tart.
  • Tavaszi félévre kiadott iskolalátogatási igazolás érvényessége: február 1-től június 30-ig tart. Őszi félévre kiadott iskolalátogatási igazolás érvényessége: szeptember 1-től január 31-ig tart. A nyarat külön kell igazolni (ezért célszerű a diákigazolvány).

14. Akkor is lehetek tag, ha nem vagyok magyar állampolgár?

Igen, lehetsz tag, viszont ehhez magyar oktatási intézményben kell tanulnod,valamint rendelkezned kell magyar adóazonosítóval, amit a helyi NAV irodában kérhetsz..

15. Hogyan tudok időpontot foglalni és miért szükséges ez?

A fejlécben található időpontfoglalás gombra kattintva tudsz időpontot foglalni. Ez azért fontos, hogy elő tudjuk készíteni a papírjaidat, ezzel gyorsítva az ügyintézést. Valamint így elkerülheted a sorban állást is: azt, aki nem foglal időpontot, csak abban az esetben tudjuk fogadni, ha a foglalók már végeztek és éppen van szabad hely.

16. Miért csak online lehet jelentkezni a munkákra? Miért nem jó, ha bemegyek az irodába és ott jelentkezem?

Ennek leginkább adminisztratív okai vannak, hiszen így könnyebben átlátható lesz ki, mikor, milyen munkára jelentkezett. De a saját dolgodat is megkönnyíted, hiszen időt és energiát spórolsz, valamint bárhonnan, bármikor jelentkezhetsz a kiszemelt munkára.

17. Miért töltsem ki az oldalon az önéletrajz formot?

Leginkább azért, mert az önéletrajzod az első, amivel kollégáink, és a friss munkatársat kereső cég találkozni fog. Ez alapján döntik majd el, hogy alkalmas lehetsz-e az adott állásra, így figyelj arra, hogy minden adatod pontos és valós legyen. Önéletrajzod alapján mi magunk is megkeresünk, ha hozzád passzoló állásajánlatot tudunk kínálni.

18. Hogyan kell kitölteni a Szakmai tapasztalatok részt?

Ide írhatod be a verseny eredményeidet, publikációidat és a szakdolgozatod témáját, de feltüntetheted az egyetemi/főiskolai szervezetekben végzett tevékenységeid, önkéntes munkát, vagy egyéb korábbi szakmai munkáidat.

19. Van egy külföldi barátom, aki jelenleg Magyarországon él és szeretne itt dolgozni. Van lehetőség angol nyelvű munkavégzésre is?

Igen. Csekkold állásajánlatainkat, több olyan munkánk is van, amely betöltéséhez kiváló idegen nyelvtudással rendelkező diákot keresnek. Ha nem találsz ilyet, keress minket e-mailben a hr@schonherz.hu címen, FB-on vagy telefonon.

20. Jelentkeztem egy munkára, de még senki nem keresett meg. Mit tegyek?

HR-es kollégáink a jelentkezést követő egy munkanapon belül fel fognak keresni, de a munka jellegétől függően ez több időbe is telhet. Előfordulhat, hogy partnercégeink reagálnak kicsit lassabban, ezért a türelmedet kérjük. Ha úgy érzed, már így is túl sok idő telt el a jelentkezés óta, érdeklődj telefonon vagy e-mailben a hr@schonherz.hu címen.

21. Mi alapján történik a munkára való kiválasztás?

IT munkák esetében: Ha kitöltötted az önéletrajzodat, a munka típusától függően valószínűleg behívunk szakmai tesztírásra (sok pozíció ezt megköveteli). Miután megírtad a tesztet, egy beszélgetés következik egyik HR-es kollégánkkal. A beszélgetés során megnézzük a tesztet, és kérdéseket teszünk fel ezzel kapcsolatban. Megbeszéljük, hogy mikor érsz rá. Beszélgetünk egyetemről, szakmai tapasztalatról, referenciáról, nyelvtudásról. Fontos tudnod, hogy ha nem sikerül jól a teszt, akkor nem biztos, hogy kiküldjük az önéletrajzodat arra a pozícióra, amire jelentkeztél, viszont szakmai tudásodhoz, ráérésedhez és teszteredményedhez igazítva további pozíciókat ajánlunk. Előfordulhat az is, hogy egy meghirdetett pozíciónál a cég által küldött tesztfeladatot kell teljesítened. Ezt e-mailben küldjük el neked, majd az adott cég képviselője mérlegel a teszteredmény és a CV alapján. Hagyományos munkák esetében: Miután jelentkeztél, felhívunk telefonon és egyeztetjük veled a pozíciót. Sikeres telefonos interjút követően kiküldjük a CV-det. Ha több állásra is jelentkeztél, akkor behívunk egy személyes interjúra, és itt együtt átbeszéljük a lehetőségeket.

22. Mikor van szükségem tesztírásra?

Amikor szeretnél egyetem/főiskola mellett dolgozni, vagy csak szeretnéd megnézni, hol tart a tudásod a munkaerőpiacon.

23. Milyen teszteket írhatok nálatok?

C, C++, C#, ASP.NET, JAVA, JavaScript, PHP, SQL, UNIX/LINUX

24. Mit tegyek, ha gyengébben sikerült a tesztem?

Képezd magad otthon vagy gyere el hozzánk egy ingyenes oktatásra, majd írd újra.

25. Mennyi időt vesz igénybe a tesztírás?

Általában 90 percet vesz igénybe maga a tesztírás, utána pedig egy 15-20 perces beszélgetés következik egyik HR-es kollégánkkal.

26. Mit vigyek magammal tesztírásra?

Csak magadat :)

27. Összejött a munka, hétfőn kezdek. Van még valami?

Mielőtt elkezdesz dolgozni, fontos, hogy elintézd a munkaügyi adminisztrációt. Ehhez személyesen kell eljönnöd hozzánk, helyi irodánkba. Erre azért van szükség, mert a jelentkezéseddel nem válsz automatikusan taggá. A tagság viszont csak akkor szükséges, ha már kiválasztottak a munkára, egyeztettél ezzel kapcsolatban munkatársainkkal, ismered a pontos részleteket, tudod, mikor állsz munkába. A belépéshez néhány papírt alá kell majd írnod és magaddal kell hoznod irataidat (diákigazolvány, személyi igazolvány, lakcímkártya és adókártya)

28. Elvállaltam egy munkát, de nem tudok elmenni. Mi a teendő?

Vedd fel a kapcsolatot a projektvezetőddel. Ha bizonytalan vagy benne, hogy ki az, hívd bátran bármelyik projektvezetőt honlapunk Kapcsolat menüpontjából, és ő majd továbbirányít. A korrektség jegyében kérünk, legalább 3 nappal előtte jelezd a lemondást. Előző nap csak nagyon indokolt esetben (pl. váratlan betegség) mondhatod le, és akkor is mindenképpen jelezned kell.

29. Ki a projektvezető és miben tud segíteni nekem?

Ő az, aki a munkába állást követően a Schönherz Iskolaszövetkezet oldaláról a kapcsolattartód lesz, és ő tartja a kapcsolatot a céggel is, ahová bedolgozol. Bármilyen munkával kapcsolatos kérdéssel, észrevétellel vagy problémával fordulhatsz hozzá. Elérhetőségekért katt.

30. Hogyan működik a jelenléti ív, kitől kapom és kinek kell visszaadnom?

A jelenléti ívet az esetek nagyrészében online tudod kitölteni, de előfordul, hogy a projektvezetőd vagy a munkáltatód küldi el e-mailben, vagy ügyfélszolgálatunkon kapsz egy nyomtatott példányt. Ezt folyamatosan vezetned kell, mivel ez alapján kapod majd a fizetésedet. A tárgyhót követő első munkanapon kell visszajuttatnod személyesen vagy e-mailben a projektvezetődnek.

31. Szakmai gyakorlatomat tudom-e rajtatok keresztül teljesíteni?

Igen. Az új törvények értelmében a szakmai diákmunkát a legtöbb felsőoktatási intézmény elismeri szakmai gyakorlatként. A folyamatot azonban neked kell elindítani: jelezd projektvezetődnek, hogy szakmai gyakorlatot szeretnél teljesíteni, egyeztesd vele a részleteket, és küldd el neki a gyakorlat igazolásához szükséges dokumentumokat személyes és tanulmányi adataiddal kitöltve.

32. Mit tegyek, ha fel szeretnék mondani?

Szándékodat minél hamarabb jelezd személyesen és írásban is a munkahelyeden a közvetlen felettesednek, az Iskolaszövetkezetnél pedig a projektvezetőnek. Érdemes a lehető legkorrektebb módon kezelned a felmondást és jó viszonyban elválni a munkáltatódtól, hiszen egy jó referencia levél hasznos lehet a munkakeresés során, és mert sohasem tudhatod...

33. A feltüntetett órabérek bruttó vagy nettó órabért takarnak?

Az álláshirdetéseknél minden esetben bruttó órabérek kerülnek kiírásra.

34. Hogyan számoljátok a fizetésemet?

Folyamatosan vezetned kell a jelenléti ívet, amit az esetek nagyrészében online tudsz kitölteni, de előfordul, hogy a projektvezetőd vagy a munkáltatód küldi el e-mailben, vagy ügyfélszolgálatunkon kapsz egy nyomtatott példányt. Ezt a tárgyhót követő első munkanapon el kell juttatnod személyesen vagy e-mailben a projektvezetőnek. (Ha több diák dolgozik egy cégnél, előfordul, hogy a cég egyben küldi mindenkiét, és nem Neked kell gondoskodnod róla.) A bérszámfejtés a jelenléti ívben leigazolt órák alapján történik.

35. Mennyivel lesz kevesebb a nettó órabérem, mint a bruttó?

A törvényileg előírt 15% SZJA kerül levonásra a béredből.

36. Mikor kapok fizetést egy munka után?

Ha minden papírod rendben van, a munkába állást követő hónap 10-én már lesheted is a bankszámlád (kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy mindenki időben megkapja a fizetését). Ha pedig 10-e hétvégére esik, az azt megelőző utolsó munkanapon fogunk utalni. Ha nem érkezik meg a fizetésed, nagy valószínűséggel valami hiba van a rendszerben (pl. hiányzik valamelyik papírod). Ilyen esetben kérünk, vedd fel a kapcsolatot helyi ügyfélszolgálatunkkal, hogy mielőbb orvosolhassuk a problémát.

37. Bérpótlék mikor jár és miért?

Ezzel kapcsolatban érdeklődj a projektvezetődnél, mert minden projektre más szabályozás vonatkozik.

38. Ki csinálja az adóbevallásom?

Az adóbevallást mindenkinek saját magának kell elkészítenie. Az adóhatóság által a Munkáltatóra (ránk) hárított feladatoknak eleget teszünk, de egyedi kéréseket sajnos nem tudunk teljesíteni.

39. Hogyan tudok kilépni a szövetkezetből?

Jelezd helyi ügyfélszolgálatunknak előre e-mailben vagy telefonon kilépési szándékodat, majd gyere be hozzánk személyesen, és töltsd ki a szükséges papírokat, mi pedig visszautaljuk a tagsági díjadat. Kilépned akkor kell, ha megszűnt a jogviszonyod és nem is tervezed, hogy folytatod a tanulmányaidat (tagságod automatikusan megszűnik abban az esetben, ha 2 félévig nem történik jogviszonyigazolás).

40. Nem kérek több hírlevelet! Kinek szóljak?

Azért kapsz hírlevelet, mert a profilodon beállítottad ezt a funkciót, mi pedig figyelünk arra, hogy csak a számodra releváns infókat, állásajánlatokat küldjük neked, maximum havonta kétszer. Hírleveleinkből nyereményjátékainkról, programjainkról is értesülhetsz. Ha ennek ellenére nem szeretnél több hírlevelet kapni, vagy szeretnéd módosítani, milyen típusú munkákról kapj értesítést, a schonherz.hu honlapon a profilodra belépve, a személyes adatok menüpontban tudod ezeket megváltoztatni. Ha nem tudsz belépni vagy nem találod ezt a funkciót, írj a hr@schonherz.hu -ra.

41. Mit tegyek, ha nincs otthon internetem?

Irodáinkban ingyenesen biztosítjuk, hogy megnézhesd munkáinkat és ott akár jelentkezhetsz is rájuk. Aktuális munkáinkról telefonon is felvilágosítást adunk, de jelentkezni csak online lehet.